Jak stworzyć, wysyłać i zarządzać własnym newsletterem za darmo? Część II budowanie listy!
W części 1 pokazałem, jak zorganizować sobie za darmo system zarządzania listę adresową. Gdy już taki system mamy, czas zająć się budowaniem listy adresowej . To jest temat tego artykułu.
Krok 2: Budujemy listę adresową
Gdy mamy już działający system zarządzania listą adresową,
czas ją zbudować.
Zakładam, że wiesz już, co będziesz wysyłał swoim czytelnikom. Jeśli
jednak nie
masz jeszcze zielonego pojęcia na ten temat, nie ważne. NAJWAŻNIEJSZE,
abyś
budował listę adresową od pierwszego dnia obecności Twojej strony www/
Twojego
bloga w Internecie.
Nawet jeśli dzisiaj nie masz pomysłu na swój biuletyn, nie
ma sprawy. Nazwij go
roboczo: “Biuletyn NazwaTwojegoSerwisu.pl” i to
wystarczy. Wielu osób nie
zachęcisz w ten sposób do podania swojego adresu e-mail, ale
tych których
zachęcisz, mógłbyś stracić na zawsze nie zbierając
adresów e-mail od razu.
Średnio 97-99,9% osób, które odwiedzają Twoją
stronę nie zostaje Twoimi
klientami. Innymi słowy średnio 97-99,9% Twojej pracy i pieniędzy
wydanych na
marketing idzie na marne. Jeśli jednak dodasz narzędzia budujące listę
adresową, masz szansę wyrwać z tych 97-99,99% osób średnio
5-20% i dopisać ich
do swojej listy adresowej. Jeśli 20% z nich zostanie kiedyś Twoimi
klientami,
Twoje zyski wzrosną o 100 – 400% niż w przypadku strony bez
listy adresowej.
Szok? To czysta matematyka.
Załóżmy, że obecnie 1% odwiedzających zostaje Twoimi
klientami. Tworzysz listę
adresową (newsletter czy
kurs e-mailowy),
na którą zapisuje się 5% odwiedzających (nie licząc
klientów). Jeśli z tych 5%
,20% zostanie Twoimi klientami (za miesiąc, za pół roku, za
rok czy później),
to zamiast 1% klientów, będziesz miał 2% (20% z 5% to
dodatkowy 1%). A to
oznacza wzrost dochodów o 100%... albo więcej, bo klienci z
list adresowych
mają tendencję do większych zakupów, ponieważ znają już
sprzedawcę.
Stwórz więc listę adresową nawet, jeśli nie masz jeszcze
pomysłu, co wysyłać. Lista
adresowa nie zając, nie ucieknie. Oczywiście nieużywana staje się
powoli coraz
mniej wartościowa, ale każdą listę da się odświeżyć, z każdą listą da
się
odbudować kontakt. Dlatego buduj listę od pierwszego dnia obecności w
Internecie.
Ale jak? Za pomocą FreeBot.pl.
1. Po zalogowaniu, na pierwszej stronie panelu kliknij w słowo POST pod
nagłówkiem “Generator formularzu”.
Możesz też kliknąć na chmurkę koło słowa
POST w zakładce
.
2. Pojawi się okienko z informacjami, jak zbudować formularz
rejestracji.
Jeśli jesteś kompletnym laikiem i nie znasz nikogo, kto
mógłby Ci pomóc,
skopiuj po prostu kod wygenerowany w okienku, np.:
<form
action="http://www.freebot.pl/post.php" name="FreeBot"
method="post"> |
Zwróć uwagę na fakt, że fragment: <input
name="uid" type="hidden" value="XXX"> musi
zawierać INNY numer, Twój numer, który pojawi się
Tobie w okienku. Od tego
numeru zależy, czy czytelnik zapisze się na Twoją listę adresową, czy
na
zupełnie inną.
3. Po skopiowaniu powyższego kodu i wklejeniu go do kodu html
w
treść strony www, na stronie pojawi się działający formularz.
Na przykładzie jest formularz z nazwiskiem , ale tak jak pisałem najlepiej wybrać formularz tylko z imieniem i adresem email , z czasem jeśli będziesz miał jakaś inną ofertę i będą potrzebne szersze dane to na pewno osoba , która jest na Twoje liście już od pewnego czasu i będzie czym zainteresowana to takie dane Tobie poda.
Ponieważ nie wygląda on specjalnie okazale, gorąco polecam
poznanie zasad
HTML albo poszukanie kogoś, kto mógłby Ci pomóc.
Nie mniej jednak formularz działa. Wystarczy aby ktoś odwiedzający
Twoją stronę
WWW go wypełnił i jest już na Twojej liście adresowej.
4. Po przejściu do zakładki
>w
panelu
FreeBot.pl, znajdziesz listę wszystkich Twoich subskrybentów
i już nasz system
magazynowania bazy adresowej jest aktywny.
Jak łatwo stworzyć narzędzia budujące nam listę adresową ?
Jak stworzyć,wysyłać i zarządzać własnym newsletterem za darmo?Część I autoresponder!