Lista adresowa to złoto internetu, to najważniejsze aktywa każdego e-biznesu. Nie ma e-biznesu, który nie powinien posiadać, rozwijać i wykorzystywać swojej listy adresowej. Jeśli jeszcze jej nie masz lub jej nie wykorzystujesz – biada Ci, bo przepuszczasz drugie tyle pieniędzy, ile obecnie zarabiasz.

 

Dzisiaj dowiesz się, jak ZA DARMO stworzyć, wysyłać i zarządzać własnym  newsletterem. Wiem, że ZA DARMO brzmi bardzo podejrzanie, ale mam swoją misję i mam swój interes w tym, aby była to bezwzględna prawda. Co więcej. Nie tylko będzie za darmo. Będzie też stosunkowo prosto, albo bardzo prosto – zależy ile wiesz już o Internecie.

 

W tym artykule pominę kwestię, skąd brać lub jak tworzyć  , ponieważ o tym pisałem wcześniej wysyłane w Twoim  newsletterze. Zajrzyj do artykułu   

Jak łatwo stworzyć narzedzia budujące nam listę adresową , jeśli jeszcze tego nie wiesz.

 

Skupię się tylko na kwestiach informatycznych.

Krok 1: System zarządzania listą  adresową

Lista adresowa to baza danych– nawet w formie pliku tekstowego – zawierająca w wersji minimum same adresy e-mail osób, które zgodziły się na otrzymywanie maili od nas. Typowa lista adresowa zawiera również imię i nazwisko przypisane do każdego adresu e-mail w zależności jaka opcję wybierzesz. Naturalnie danych może by c znacznie więcej ,ale najlepsza opcja , która przyciągnie więcej osób by się nie obawiali o swoje dane jest szablon z imieniem i adresem email.

 

Zacznijmy od wersji dla leniwych:

 

Aby stworzyć listę adresową możesz po prostu założyć sobie specjalne konto e-mial, np. lista@twojadomena.pl. Następnie skonfigurować program  pocztowy tak, aby nadawcę każdego maila wysłanego na to konto dodawał do książki adresowej. Po ustawieniu takiego filtru, wystarczy napisać na stronie: “Wyślij pusty email  na lista@twojadomena.pl, aby zapisać się na naszą listę.”

 Są to techniki , które wielokrotnie nazywane spamem i dnie do końca uczciwe, dlatego proponuję skorzystać  z darmowego autorespondera lub innego zaawansowanego systemu zarządzania listą adresową – usługi, skryptu do instalacji na serwerze lub programu desktopowego (działającego na zwykłym komputerze podłączonym do Internetu).

FreeBot.pl jest darmową usługą oferującą wielokrotne autorespondery. Maile wysyłane przez FreeBot.pl nie zawierają żadnych reklam. Tworzone w ramach FreeBot.pl listy adresową są wyłączną własnością osób, które założyły konto w ramach FreeBot.pl. Jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego FreeBot.pl jest darmowy, wejdź na stronę i kliknij na czerwone koła z napisami “bez reklam” i “za darmo”.

Sam FreeBot.pl nie zawiera modułu do wysyłania mailingów – newsletterów , reklam czy życzeń . Jednak na tym etapie potrzebne jest nam narzędzie do zarządzania listą adresową.

Aby skorzystać z FreeBot.pl musisz mieć konto e-mail – może być darmowe założone w portalu – oraz stronę WWW lub bloga o czym już pisałem . Konto e-mail jest potrzebne by założyć konto na FreeBot.pl. Strona www lub blog, o czym już pisałem wcześniej ,aby umieścić na nich formularz rejestracji  w Twoim biuletynie.

Oto kolejne kroki, jakie powinieneś wykonać:

1.      Wejdź na www.FreeBot.pl

 

2. Wypełnij formularz rejestracyjny znajdujący się na dole strony i kliknij “Założ darmowy autoresponder”


3. Odbierz e-mail z prośbą o potwierdzenie rejestracji. Kliknij na link w mailu.

4. Dostaniesz też e-mail z prośbą o potwierdzenie rejestracji na Biuletyn FreeBot.pl. Możesz  się zgodzić lub nie. Jeśli wyrażasz zgodę to (kliknij na link), dzięki temu będziesz na bieżąco ze zmianami w FreeBot.pl i otrzymasz porady, jak skutecznie wykorzystywać wielokrotne autorespondery w Twoim biznesie jeśli się nie zgadzasz to zamknij okno.

5. Po potwierdzeniu rejestracji (pierwszego maila)..

6. Możesz się już zalogować na swoje konto na stronie www.FreeBot.pl/panel


 

 

7. Po pierwszym logowaniu, będziesz musiał skonfigurować konto. Wszystkie kroki są dokładnie opisanie, nie powinieneś mieć problemów.

8. Swoją listę możesz nazwać w stylu “Biuletyn FreeBot.pl” czy jakkolwiek chcesz dobrze jak będzie związana z Twoja tematyką.

 

9. Naszą główną metodą dodawania subskrybentów będzie metoda POST.

10. W przypadku newsletterów polecam wyłączyć opcję “Po ostatniej wiadomości subskrybent ma pozostać aktywny”. Później przekonasz się, dlaczego.

11. Po przejściu wszystkich kroków konfiguracji masz już działający system zarządzania listą adresową.

Czas zbudować naszą listę adresową. Tym zajmiemy się w części  2



Jakich narzędzi potrzebujemu by zbudować własny biznes ?
Jak łatwo stworzyć narzędzia budujące nam listę adresową ?